یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 15 دی 1400/ شماره 438
کاهش 8 هزار تنی عرضه ها، صعود دلار نیمایی شتاب گرفت، سقوط دلار در کانال 28 هزار، قیمت ها در بازار کاهشی شد، شروع معاملات برنت با 80 دلار،

کاهش 8 هزار تنی عرضه ها
این هفته ارزش معاملات محصولات پلیمری به 2 هزار و 366 میلیارد تومان رسید. کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته دوم دی ماه در حالی بسته شد که هم عرضه ها 8 هزار و 331 تن نسبت به هفته پیش کاهش یافت هم معاملات 2 هزار و 328 تن کمتر از هفته اول دی ماه بود و عرضه های این هفته به کمترین میزان در 5 ماه اخیر رسید. 
جمع معاملات این هفته به 71 هزار 415 تن رسید. معاملاتِ این هفته، 3.2 درصد کمتر از هفته‌ی گذشته بود اما درصد معاملات به عرضه نسبت به هفته قبل افزایش یافت و به 89.3 درصد رسید. روز دوشنبه به دلیل کاهش عرضه ها رقابت و معاملات افزایشی بود. سه‌شنبه نیز رقابت ها همانند هفته گذشته بود اما معاملات بیشتر از هفته پیش انجام شد. 
تحلیل بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 16 دی ‌ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

صعود دلار نیمایی شتاب گرفت
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 24 هزار و 688 تومان و اختلافِ آن با دلارِ قیمت های یکشنبه 12 دی، به 208 تومان افزایش رسید. میانگین هفتگی دلار نیمایی از ابتدای امسال، هزار و 677 تومان، معادل 7 و 2 درصد افزایش داشته. نکته مهم دیگر اینکه، میانگین روزانه به کانال 24 هزار و 900 تومان صعود کرد. دیروز میانگین روزانه در کانال 24.800 تومان بود و این نشان از رُشد بیشتر نیما طی روزهای آینده دارد.

سقوط دلار در کانال 28 هزار
دلار آزاد که از روز گذشته روند کاهشی داشت، امروز نیز متاثر از خبرهای آزاد سازی دارایی هایی ایران نزد عراق و کره، کاهش بیشتری داشت و به کانال 28 هزار تومان عقب نشینی کرد و تا ساعت 15.00 به 28 هزار و 770 تومان رسید. دلار صرافی ملی هم که روز گذشته را با 405 تومان کاهش به کانال 26 هزار تومان عقب نشینی کرد و 26 هزار و 990 تومان قیمت خورد امروز بدون تغییر ماند.

قیمت ها در بازار کاهشی شد
با کاهش قیمت دلار، قیمت های امروز مواد پتروشیمی نیز عمدتا کاهشی یا بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین فیلم، سنگین تزریقی بیشترین کاهش را داشتند و بین 100 تا 300 تومان اُفت را رقم زدند. در گروه پ پ نساجی mfi بالاها 200 تومان افزایش و mfi پایین ها 200 تا 400 تومان کاهش را تجربه کردند. پ پ های شیمیایی نیز امروز ترکیبی از کاهش و بدون تغییر بودند. 

شروع معاملات برنت با 80 دلار
برنت در پایان روز گذشته معاملات را با 80 دلار به خاتمه رساند و امروز هم بازارهای جهانی، با 80 دلار معاملات را آغاز شدند اما در ادامه، قیمت نفت با کمی کاهش، به 79 دلار و نزدیکی مرز 80 دلار بازگشت. قیمت این لحظه برنت 79 دلار و 98 سنت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟